.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازرس کل گیلان خبر داد؛
تخلف محرز جمعی از مدیران و کارمندان دولتی گیلان
شمال نیوز: در راستای رسیدگی به تخلفات دستگاه‌های دولتی 108 کارمند، چهار مدیر، 19 شهردار و 30 عضو شورای گیلان با محرز شدن تخلف مورد تعقیب اداری قرار گرفتند.
تخلف محرز جمعی از مدیران و کارمندان دولتی گیلان

شمال نیوز: سیف‌الله مسرور روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه یاد شهدای حادثه هفتم تیر را گرامی داشت.

وی به جایگاه رسانه در گیلان اشاره کرد و آن را مغتنم شمرد و گفت: در بحث رسانه‌ای شدن برخی موارد در رسانه‌ها معذورات وجود دارد که اگر رسانه‌ای شود مورد ارزیابی سیاسی قرار می‌گیرد و مایل نیستیم کار بازرسی به سیاسی تبدیل شود.

*جلب اعتماد عمومی پشتوانه رسانه‌ها

مدیر کل بازرسی و نظارت گیلان با بیان اینکه حق نداریم تا به قطعیت موضوعی نرسیده‌ایم آن را رسانه‌ای کنیم، تصریح کرد: در اصل 24 قانون اساسی آزادی بیان در آیینه مطبوعات تفسیر شده و این رسالت مهم رسانه‌ها است که باید به آن واقف بود.

وی با تاکید بر استمرار آزادی بیان رسانه‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا نکاتی باید در عملکرد رسانه‌ها و پای‌بندی به آن باشد و آن جلب اعتماد عمومی است.

مسرور جلب اعتماد عمومی را در سایه صداقت در گفتار امکانپذیر خواند و افزود: اعتماد عمومی پشتوانه رسانه‌هاست و به عنوان سرمایه مطرح است.

وی نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اجرایی را از وظایف مهم بازرسی عنوان کرد و گفت: بازرسی به عنوان تنها دستگاه مستقل مستقل و تخصصی بر حسن اجرای عمومی نظارت دارد.

بازرس کل گیلان پیشگیری از وقوع تخلف رفتاری را از وظایف بازرسی برشمرد و اظهار کرد: در این راستا اقدام‌های مغایر با قوانین و سوءجریان و انحراف را متوقف می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر موضوعی از نگاه پوشیده بماند جرم اتفاق می‌افتد بنابراین نظارت قوی‌تر و پررنگ‌تر از وظایف بازرسی است.

مسرور با اشاره به اینکه رویکرد قوانین ما پیشگیرانه است، خاطرنشان کرد: خوشحال نمی‌شویم از اینکه در دستگاه حاکمیتی سوءجریان اتفاق افتد که این امر برای نظام هزینه دارد.

*تخلف محرز جمعی از مدیران و کارمندان  دولتی گیلان

وی رسیدگی به تخلف و جرم مدیران و کارمندان را از اقدام‌های بازرسی ذکر کرد و یادآور شد: سال گذشته در راستای رسیدگی به تخلفات دستگاه‌های دولتی گیلان برای تعداد 108 کارمند، 4 مدیر، 19 شهردار و 30 عضو شورا تعقیب اداری صورت گرفت و تخلف آنها محرز شد.

مدیر کل بازرسی و نظارت گیلان اضافه کرد: سال گذشته برای 17 کارمند، 5 مدیر، 6 شهردار و 8 عضو شورا که مرتکب جرم شده بودند پرونده قضایی تشکیل شد که منجر به صدور رای نهایی شده و در مقطع رسیدگی قرار دارد.

وی اقدام اصلاح ساختاری را از دیگر اقدام‌های بازرسی ذکر کرد و یادآور شد: سال گذشته 821 مورد پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌های اجرایی دادیم و سازمان‌های تحت نظارت و واحد پیگیری حقوقی به صورت مستمر پیشنهادها را رصد می کنند.

مسرور تاکید کرد: اگر مدیری قصد مقابله یا عدم اجرای پیشنهادها را داشته باشد تقاضای کیفری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌های مستمر و برنامه‌ای از 25 فروردین امسال آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هشت مورد بازرسی مستمر دستگاه‌ها انجام شده است.

*بازرسی 422 مورد معاملات دستگاه‌های دولتی گیلان در سال جاری

بازرس کل گیلان حضور بازرسان در انجام معاملات دستگاه‌های دولتی را از دیگر وظایف بازرسی برشمرد و یادآور شد: در سه ماه نخست امسال 428 مورد معامله در گیلان انجام شد که حدود 75 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در 422 مورد معامله حضور داشتیم، تصریح کرد: ارزش معامله‌های مذکور 444 میلیارد تومان بود که در 443 میلیارد تومان حضور داشتیم.

مسرور انجام 88 مورد تذکر کتبی و شفاهی در معاملات و لغو 6 مورد از معاملات دولتی را از جمله اقدام‌های بازرسان کل گیلان ذکر کرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 تير 1393
کیست جلوی تخلفات را بگیرد . ( رطب خورده کی کند منع رطب ). همه مثل همند
ناشناس 3 تير 1393
تقدیر
نا شناس 6 تير 1393
توفنی و حرفه ای بیایید ببینید چه می کنند؟
ادمهای مدعی. نیروی شرکتی اوردند کردند رئیس

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.